Motorda ateşlemeyi ne yapar?
Benzinli motorlarda, silindirlerde sıkıştırılan yakıt-hava karışımı bir elektrik kıvılcımı ile ateşlenir. Bujinin elektrot uçları arasında oluşan yüksek voltajlı kıvılcım, silindirde yanmayı başlatır. Buna “ateşleme sistemi” denir.
Ateşlemede sorun olursa ne olur?
Aracın motoru sarsıntılı çalışmaya başlar ve zorlanır. Aracın çekişi azalır ve bu da yakıt tüketimini etkiler. Ateşleme bobininin arızalanması aracın performansını anında düşürür ve yakıt tüketimini artırır.
Ateşleme sisteminin görevi nedir?
Ateşleme sisteminin görevi silindir içerisindeki yakıt-hava karışımını ateşlemesini sağlamaktır. SİSTEMİN ÇALIŞMA PRENSİBİ: Kontak anahtarını çevirdiğimizde devre açılır, yani akü devreye girer ve depolanan akımı (voltajı) endüksiyon bobinine gönderir.
Arabada ateşleme sistemi nasıl çalışır?
Arabanızın ateşleme sistemi, benzinli bir motordaki hava-yakıt karışımını ateşlemek için gereken kıvılcımları yaratır (dizel motorlarda ateşleme sistemi yoktur). Ateşleme bobini, aküden gelen düşük voltajlı akımı, HT (yüksek voltaj) kabloları aracılığıyla bujilere gönderilen yüksek voltajlı akıma dönüştürür. Arabanızın ateşleme sistemi, benzinli bir motordaki hava-yakıt karışımını ateşlemek için gereken kıvılcımları yaratır (dizel motorlarda ateşleme sistemi yoktur). Ateşleme bobini, aküden gelen düşük voltajlı akımı, HT (yüksek voltaj) kabloları aracılığıyla bujilere gönderilen yüksek voltajlı akıma dönüştürür.
Araç neden ateşlemeyi keser?
Araç Olasılıkları: Bu duruma genellikle ateşleme bobinindeki bir çatlak neden olur. Bazı durumlarda, birden fazla bobini olan araçlar bobinlerden biri arızalanırsa ateşlemeyi tekler. Araç ilk çalıştırıldığında herhangi bir sorun olmaz. Sıcakken durur ve çalışmayı durdurur: Bu durumda, ateşleme bobini sıcakken akımı keser.
Ateşleme sistemi parçaları nelerdir?
İŞLEVİ: Benzinli motorlarda yanma odasında sıkıştırılan yakıt-hava karışımının buji vasıtasıyla ateşlenmesini sağlar. PARÇALAR: Akümülatör, kontak anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör, devre kartı, kondansatör, distribütör silindiri, buji ve ateşleme kablosundan oluşur.
Ateşleme buji arızası nasıl anlaşılır?
Buji arızasının belirtileri nelerdir? Motorun rölantide çalışma sorunu var. Araç eskisi kadar hızlı çalışmıyor. Yakıt tüketimi belirgin şekilde artıyor. Gaz pedalına basıldığında motor tekliyor ve çekiş sorunları yaşıyor. Marş motoru çalıştırıldığında motor yavaş çalışıyor veya hiç çalışmıyor.
Ateşleme yapan motor neden çalışmaz?
Ateşleme sistemi sorunları: Bujiler, ateşleme bobinleri veya distribütörler gibi ateşleme sistemi bileşenlerinin arızalanması motorun çalışmamasına neden olabilir. Yetersiz veya kirli motor yağı: Çok az motor yağı veya aşırı yağ kirliliği motorun çalışmamasına neden olabilir.
Distribütör arızası nasıl belli olur?
Arızalı bir distribütör, ateşleme yapmayacağı için aracın çalıştırıldığında stop etmesine veya durmasına neden olabilir. Araç çalışıyorsa ancak çok fazla yakıt tüketiyorsa, aşırı ısınıyorsa veya yakıt tüketimi nedeniyle başka kokular yayıyorsa, aracın servise götürülmesi gerekir.
Ateşleme sırası yanlış olursa ne olur?
Ateşleme sırası yanlışsa veya gecikmişse, motor düzgün çalışmaz. Yakıt-hava karışımı olmadığında veya karışım düzgün şekilde sıkıştırılmadan önce silindire kıvılcım verilebilir. Yanlış ateşleme sırasının bir belirtisi, motorun çalışmamasıdır. Kontağı çevirmek motoru çalıştırmaz. 1 Temmuz 2022Ateşleme sırası yanlışsa veya gecikmişse, motor düzgün çalışmaz. Yakıt-hava karışımı olmadığında veya karışım düzgün şekilde sıkıştırılmadan önce silindire kıvılcım verilebilir. Yanlış ateşleme sırasının bir belirtisi, motorun çalışmamasıdır. Kontağı çevirmek motoru çalıştırmaz.
Distribütör kapağı çatlarsa ne olur?
Aracınızın distribütör kapağı çatlamış veya ıslanmışsa, distribütörde meydana gelen ateşleme bujilere eşit şekilde dağıtılamaz. Bu durumun sonucu olarak motor normal çalışamaz ve teklemeler meydana gelir.
Benzinli bir araçta buji ne zaman ateşleme yapar?
Bu noktada, benzinli bir motorda bujinin ne zaman ateşlediği sorusunun cevabı en sık sorulan sorulardan biridir. Bujiler, pistonlar yukarı doğru hareket ederken sıkıştırma strokunun sonunda benzinli motoru ateşler.
Ateşlemede sorun olduğu nasıl anlaşılır?
Ani güç kaybı, titreme, motor arızası, yakıt verimliliğinin azalması, buji yanması ve alışılmadık sesler gibi belirtiler ateşleme bobini arızasını gösterir. Ayrıca aracın arıza ışığı yanabilir. Bu belirtilerden herhangi biri ortaya çıkarsa aracı bir tamirciye götürmeniz önerilir.
Bujinin görevi nedir?
Görevi, yakıt-hava karışımını tutuşturarak silindirin patlamasını başlatmaktır. Bu işlem, ateşleme bobininden gelen yüksek voltajlı bir akımın buji dişleri arasında bir kıvılcım oluşturmasıyla gerçekleşir.
Benzinli motorda ateşleme nasıl olur?
Benzinli motorlarda, ateşleme sıkıştırılmış benzin-hava karışımının buji tarafından ateşlenmesiyle gerçekleşir. 4 zamanlı motorlarda, 4 zaman şu şekildedir: emme, sıkıştırma, ateşleme (veya genleşme; güç zamanı olarak da adlandırılır), egzoz.
Ateşleme yapan motor neden çalışmaz?
Ateşleme sistemi sorunları: Bujiler, ateşleme bobinleri veya distribütörler gibi ateşleme sistemi bileşenlerinin arızalanması motorun çalışmamasına neden olabilir. Yetersiz veya kirli motor yağı: Çok az motor yağı veya aşırı yağ kirliliği motorun çalışmamasına neden olabilir.
Ateşleme bobinin görevi nedir?
Endüksiyon bobini veya ateşleme bobini, benzinli bir motorun silindirinde sıkıştırılan hava-yakıt karışımını ateşlemek için kullanılan mekanik parçadır.
Buji hangi zamanın sonunda ateşleme yapar?
Bujiler, sıkıştırma zamanının sonunda pistonların yukarı doğru hareket etmesiyle benzinli motoru ateşler.
Bujinin görevi nedir?
Görevi, yakıt-hava karışımını tutuşturarak silindirde bir patlamaya neden olmaktır. Bu işlem, ateşleme bobininden gelen yüksek voltajlı akımın buji pimleri arasında bir kıvılcım oluşturmasıyla gerçekleşir.